آی آر نی نی

۱۳۸۸ اسفند ۹, یکشنبه

کلمات عبور ساده کار هکرها را راحت می‌کند


بررسی بیش از 32 میلیون اشتراک هک شده در یک وب‌سایت نشان داد کلمات عبوری که از سوی کاربران انتخاب می‌شوند بسیار ساده بوده و به‌راحتی قابل هک هستند.

بررسی اخیر شرکت پژوهشی Imperva از بیش از 32 میلیون کلمه عبور هک شده در سایت شبکه اجتماعی RockYou نشان داد کاربران همچنان کلمات عبوری را انتخاب می‌کنند که حدس زدن آن‌ها بسیار ساده است.

بر اساس یافته‌های این بررسی، حدود یک پنجم از کاربران کلمه عبوری را انتخاب کرده بودند که در بین 50 هزار کلمه متداول در وب بوده و متداول‌ترین آن‌ها توالی شماره‌های ابتدایی مانند 123456 بودند.

حدود 300 هزار اشتراک رخنه شده در این سایت از کلمه عبور 123456 استفاده کرده بودند، در حالی که بیش از 79 هزار اشتراک از 12345 و بیش از 76 هزار اشتراک از 123456789 به عنوان کلمه عبور استفاده کرده بودند و سایر کلمات متداول مورد استفاده عباراتی مانند «کلمه عبور» و «پرنسس» بودند.

با انتخاب چنین کلمات عبوری کاربران به سادگی اشتراک خود را در معرض خطر هک قرار می‌دهند زیرا هکرها می‌توانند با استفاده از ابزارهای موجود برمبنای 50 هزار کلمه عبور متداول، بیش از هزار اشتراک را در کمتر از 17 دقیقه هک کنند.
ایسنا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر